دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی البرز

مرکز آموزشی درمانی شهید رجايی

emam
سرمايه‌گذاري براي تولید
23 مهر 1404 سایت قدیم English
bg
معرفی واحد آموزش و توانمند سازی بیمارستان شهید رجایی کرج
 
 
 
رسالت واحد آموزش بیمارستان شهید رجایی کرج ،آمورش و توانمند‌سازی پرسنل شاغل در کلیه واحد/ بخش های بیمارستان از طریق ارتقاء سطح علمی آنان و آموزش‌های حرفه‌ای می‌باشد. این واحد زیر نظر سوپروایزر آموزشی
 
بیمارستان اداره می‌شود. در هر کدام از واحدها و بخش‌های بیمارستان نیز رابطین آموزشی همسو با سیاست‌های این واحد به فعالیت می‌پردازند.

 
رسالت واحد آموزش:
 

ارتقاء سطح آموزشی و به نیازهای آموزشی پرسنل را در راستای رسالت بیمارستان بر عهده دارد.

 

ارتقاء فرایندهای آموزشی متناسب با مهارت ها و دانش کلیه کارکنان بیمارستان با نیازهای بیمارستان و الزامات شغلی شان در راستای فلسفه وجودی بیمارستان و با هدف فرصت های یادگیری،‌پیشرفت فردی و حرفه ای کارکنان.

 

 
چشم انداز واحد آموزش :
 
واحد آموزش بیمارستان شهید رجایی در نظر دارد با هدف به انجام رساندن رسالت خود و اجابت نیازهای بیماران در جهت استقرار استانداردهای اعتبار بخشی ملی ایران و در راستای چشم انداز بیمارستان از طریق مدیریت و آموزش
 
 
صحیح نیروی انسانی با رویکرد توسعه توانمندیهای علمی و عملی کارکنان واجد صلاحیت با قابلیت بهره برداری مناسب از فناوری ها و نو آوری ها ، خدماتی کارآمد و اثربخش تضمین شده ارائه دهد.
 

واحد آموزش بیمارستان شهید رجایی در نظر دارد با هدف به انجام رساندن رسالت خود از طریق مدیریت و آموزش صحیح نیروی انسانی با رویکرد توسعه توانمندیهای علمی و عملی کارکنان واجد صلاحیت در جهت اجابت نیازهای

 

بیماران و استقرار استانداردهای اعتبار بخشی ملی ایران و در راستای چشم انداز بیمارستان با استفاده مناسب از فناوری ها و نو آوری ها ، خدماتی کارآمد و اثربخش ارائه دهد.

 

 
اهداف واحد آموزش
 

اهداف کلی:

 

ارتقا مستمر سطح مهارت و توانمندی های علمی و عملی کارکنان

 

اهداف اختصاصی:

 

هدف اختصاصی1: ارتقاء سطح توانمندی علمی و عملی کارکنان بیمارستان در راستای محور مدیریت و آموزش کارکنان

 

هدف اختصاصی 2: برنامه ریزی جهت ارتقاء اثربخشی دوره های آموزشی در راستای محور مدیریت و آموزش کارکنان

 

هدف اختصاصی3: ارتقاء کیفیت برنامه ریزی آموزش بدو خدمت جهت پرسنل جدیدالورود در راستای محور مدیریت و آموزش کارکنان

 

هدف اختصاصی4: میزان تاثیر آموزش ( دوره های آموزشی تخصصی و غیر تخصصی) بر کارایی و عملکرد کارکنان

 

افزایش انگیزه کاری کارکنان جهت شرکت در کلاس های آموزشی در راستای محور مدیریت و آموزش کارکنان

 

هدف اختصاصی 5: ساماندهی نظام آموزش غیر حضوری کارکنان در بیمارستان در راستای محور مدیریت و آموزش کارکنان

 

 
شرح وظایف سوپروایزر آموزشی
 
 
سوپروایزر آموزشی، پرستاری است که مسؤولیت‌های فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی پرستاری مرکز آموزشی – درمانی تحت نظارت مدیر پرستاری و جهت اهداف سازمان را به عهده دارد .
 
 

شرح وظایف سوپروایزر آموزشی براساس اصول مدیریت به شرح زیر می باشند :

 

1- تعیین اهداف آموزشی ( کوتاه مدت ، میان مدت ، بلند مدت )

 

2-تعیین نیازهای آموزشی ( مددجو و خانواده ، رده های مختلف کادر پرستاری و مامائی و کارکنان جدید الورود )

 

3- تعیین اولویتهای آموزشی و تدوین برنامه های آموزشی مستمر و مدون جهت رفع نیازهای آموزشی

 

4- اجرای برنامه های آموزشی با همکاری ومشارکت سایر گروهها

 

5-تهیه و تنظیم ابزار مناسب جهت ارزیابی عملکرد و فعالیت های آموزشی بخشهای مرتبط

 

6- تهیه و تنظیم ابزار مناسب ارزیابی خدمات پرستاری و مامائی مورد نیاز مددجویان

 

7- هماهنگی در اجرای برنامه کارورزی دانشجویان و کارآموزان گروههای پرستاری و مامائی

 

8- پیشنهاد تهیه کتب ، مجلات ، جزوات و وسایل کمک آموزشی جهت ارتقاء سطح آگاهی کارکنان گروه پرستاری و مامائی

 

9-تشکیل کمیته آموزش پرستاری

 

10- هماهنگی جهت تشکیل و شرکت در کلاسهای آموزش مداوم و برنامه جامع آموزشی واحد ذیربط

 

11- پیشنهاد ایجاد زمینه‌های تشویقی جهت مشارکت فعال پرسنل در فعالیت های آموزشی و پژوهشی

 

12- همکاری و مشارکت در نظارت و کنترل واحدها جهت نیاز سنجی آموزشی کارکنان و مددجویان

 

13- همکاری و هماهنگی با سوپروایزر بالینی و کنترل عفونت در امر آموزش

 

14- همکاری و هماهنگی با سرپرستاران و مربیان در جهت ارتقاء سطح آموزش

 

15- برنامه ریزی و شرکت فعال در سمینارها ، کنگره ها جهت ارائه روشهای اثر بخش و موثرتر در ارائه خدمات پرستاری و مامائی

 

16- ارائه تازه ها و نتایج تحقیقات جدید ( به شکل کنفرانس ، جزوات / پمفلت و ... )

 

17- همکاری و مشارکت در انجام طرح های پژوهشی

 

18- هدایت و آموزش کارکنان در راستای:

 

الف – حسابرسی کیفی خدمات پرستاری

 

ب – ارزشیابی عملکرد کارکنان در ارائه خدمات

 

ج- ارزشیابی عملکرد کارکنان در ارائه آموزش به مددجو و خانواده

 

19- هدایت و آموزش کارکنان در اجرای برنامه های آموزشی واحدهای ذیربط

 

20- هدایت و آموزش در جهت تهیه جزوات ، پوسترها ، فیلم ها و پمفلت های آموزشی جهت کارکنان و مددجویان

 

21- ثبت و گزارش و پاسخگویی کلیه فعالیت های آموزشی به مدیر خدمات پرستاری

 

22- کنترل و نظارت بر آموزش های انجام شده در واحدهای ذیربط با استفاده از ابزار مناسب

 

23- کنترل و نظارت بر وجود امکانات و شرایط آموزشی در واحدها

 

24- ارزیابی اثربخشی آموزش های انجام شده از طریق: 

 

الف - کنترل حسابرسی کیفی خدمات ارائه شده

 

ب - بررسی رضایتمندی مددجویان

 

ج - بررسی رضایتمندی کارکنان پرستاری

 

25- کنترل و نظارت بر شرکت فعال رده های مختلف پرستاری ( در شیفت ها ی مختلف ) در برنامه های آموزشی براساس سرانه آموزش پرستاری

 

26- مشارکت در کمیته ارزشیابی کارکنان

 

 
معرفی سوپروایزر آموزشی مرکز
 

اطلاعات شخصی:
 
 
معصومه بابایی
 
 
 
شماره تلفن تماس: 34570030 - 026
 
 
داخلی:  325 , 386
 
 
پست الکترونیک: m.babaei1360@iran.ir
 
 
تحصیلات: کارشناس پرستاری – کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی
 
 
 
سوابق آموزشی:
 
 
همکاری با دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد ودانشکده پرستاری و فوریتهای پزشکی دانشگاه البرزبه عنوان مربی بالینی در کارآموزی‌‌های دانشجویان پرستاری و دانشجویان فوریت‌های پزشکی
 
 

تدریس در دوره‌های آموزشی بیمارستان و دانشگاه

 

 

سوابق پژوهشی:
 
 
تهیه پایان نامه و چندین مقاله که در کنگره ها و همایشهای مختلف پذیرفته و چاپ شده است.
 
 

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: